Úřední deska
|
Od 1.1.2006 vstoupil v platnost nový správní řád - zákon č.
500/2004 Sb., který v §26 ukládá všem správním orgánům zřídit úřední desku,
která musí být nepřetržitě přístupná. Obsah úřední desky musí být zajištěn i
způsobem umožňujícím dálkový přístup (dále elektronická úřední deska).
|
Dokumenty
v elektronické podobě |
|
Většina správních orgánů má vytvořené šablony pro elektronické
dokumenty a do takto připravených šablon každý pracovník má možnost vyplnit
text úředního sdělení.
Pro elektronickou úřední desku je třeba dokument ještě upravit
vzhledem k dodržování zákona na ochranu osobních údajů.
Úřední sdělení v elektronické podobě (upravené pro elektronickou
úřední desku) lze na základě nadefinovaných práv zveřejnit automaticky na
elektronické úřední desce bez ohledu na formát vyvěšovaného dokumentu.
Dokumenty
připravené k vyvěšení na elektronické úřední desce jsou již hotové, konečné,
bez možnosti jakéhokoliv zásahu do jejich obsahu (mají již přidělenu spisovou
značku
číslo jednací).
|
Definování
pracovníků s právem pracovat s úřední deskou |
|
Vedení úřadu má možnost samo si definovat pracovníky, kteří
budou mít přístup hotové (schválené) elektronické dokumenty zveřejnit na
elektronické úřední desce (tímto pracovníkem může být každý zaměstnanec
správního úřadu nebo pouze vybraný pracovník).
Zveřejňovanému dokumentu na elektronické úřední desce musí
pracovník zadat datum vyvěšení a datum svěšení dokumentu (ve výjimečných
případech prodloužení nebo zkrácení datumu svěšení).
|
Uložení
zveřejňovaných dokumentů |
|
Na
elektronické úřední desce se zobrazují dokumenty uložené v jednotném úložišti
správního úřadu. Jak se dostanou dokumenty do tohoto úložiště?
-
úřad využívá elektronickou spisovou službu, v našem případě
systému EZOP - Elektronické Zpracování Oběhu Pošty (není ovšem podmínkou). V
tomto případě má uživatel již přidělováním čísla jednacího možnost zpracovaný
dokument uložit do centrálního úložiště a definovaným postupem tento dokument
zveřejnit na úřední desce.
-
úřad vede spisovou službu pomocí klasických papírových
podacích deníků. V tomto případě je do elektronických dokumentů zapsána spisová
značka dle pravidel stanovených úřadem zapsána ručně. Pomocí jednoduchého
systému, který umožní příslušnému pracovníkovi zadat potřebné údaje ke
zveřejnění dokumentu, lze vytvořený elektronický dokument uložit do centrálního
úložiště.
|
Přístup
k elektronické úřední desce |
|
Přístup k elektronické
úřední desce je možno zajistit pomocí odkazu na webu příslušného správního
úřadu. Nabízíme také naši doménu. |
Kdo
může tento produkt využít?
|
|
Tento produkt nemusí být využíván pouze správním úřadem, kterému
zveřejňování dokumentů ukládá zákon. Lze ho využít i u jiných organizací, které
pro své zákazníky vyvěšují dokumenty s určitým časovým omezením. Potom jim toto
zveřejňování systém elektronické úřední desky automaticky zabezpečí.
|
|
Jsme připraveni předvést systém přímo na Vašem pracovišti.
|